YES 旅は続きます



先週の金曜の晩に帰国しました。Mt.Shastaの麓で仲間とすごした約1週間はとても1週間とは思えないほど濃縮された時間でした。正直、楽しいだけの旅ではありませんでした。感情の波が何度もわき上がり、ある意味修行のような、、、6月に急遽決まったシャスタ行。お金も時間も無いといえば全く無し。だから、今後のためにとっておいた貯金をはたいて、休んだ事の無い平日を連続して休ませてもらい、ありえない瞬発力でシャスタに行くことを決めました、、のは、シャスタが自分にとって何か大事なこと含むことを、魂のどこかで気づいていたんだと思います。言葉では語り尽くせないので途中撮った写真を、おいおいアップロードしていこうと思います。
基本的に今まで海外は1人旅が多かったのですが、3年前のハワイを機に変わりました。
一人で旅をすることは誰にも気をつかうことなく気楽です。ある意味、私にとって簡単な事です。修行僧が一人で山に籠り修行していたのは、人と交わることでうまれる欲望や、苦しみから避けるためだったと言われています。。生きていると感じる時。それは人と交わり、悲しみ、喜びを、そしてあらゆる感情を感じ、人を通して本当の自分を知る時。ひとりで悟って、ひとりで生きること、それは魂の奥深くで私の望んでいることではないんだなーと気づきました。今回の旅に同行してくれた、そして、いろんな準備と心遣いをしてくれた友人たちへ、心からありがとう!

I returned from an trip to Mt.Shasta CA.  It was only amazing time in Shasta.but also challenging time for me. Maybe I have known it would be a challenging journey. But it’s more than I expected…hahaha…
 so I can’t describe what our trip was exactly in my words. Because words can’t be enough. and so much has happen. so I’ll uplode pictures I took during the trip,
this time,I travelled Mt.Shasta with my friends. basically i have travelled by myself  until I took a trip to Hawaii with my friends 3 years ago. Dhrma Bum have been going into a mountain alone for the spiritual practice because they keep from desire and suffering which come from interacting with others.
in a way travelling alone is much easier than travelling with someone for me.
actually because it’s carefree and easy to keep calm. But now I don’t want to travele alone. maybe since Hawaii trip 3 years ago. i think that you can appreciate yourselves truly when you interact with someone. Anyway mikarin,muu san,mayu,touma san and masako  you have been amazing companies.  Arigatou   I love you~~~~!
 and …yes the journey goes on…

tons of love


Popular Posts